CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 25 August 2012

failure is nothing . just keep on your effort

assalamualaikum ,

mungkin ini coretan terakhir daripada aina sebelum PMR . 

jgn tertipu dgn jnji2 manis seseorg....mase berubah,,hati pun blh berubah,,,segala pergorbanan...kesetiaan..kerpe­rcayaan tidak semestinya die balas sama mcm kita hulurkan...

5tahun bersama belum ckup menjanjikan ape2,,,hanya tinggal kenangan ..jdikn ia satu pergajaran dlm hidup kita..pegalaman mematangkn manusia.


maybe sesetengah daripada korang kenal kata-kata diatas . ini kata-kata daripada salah seorang rakan di facebook aina dan juga merangkap salah seorang daripada rakan kepada sahabat aina. mungkin kata-kata itu betul dan membuatkan aina sedikit terasa dengan kata-kata tersebut . aina megaku kata-kata tersebut membuatkan beberapa butir air mata aina mengalir . aina cuba untuk tahan . tapi tak boleh . aina tahu aina kuat nak jalani hidup aina . PENGALAMAN MEMATANGKAN MANUSIA . satu kata yang amat berharga dalam hidup setiap individu . dengan pengalaman yang telah aina lalui . banyak yang telah aina pelajari . memang betul 5 tahun belum cukup untuk menjanjikan apa-2 . kerana dalam 5 tahun itu usia kami tidak mengizinkan untuk menjanjikan apa-2 . dan segala perkara yang telah aina jalani bersama sahabat aina hanya tinggal kenangan manis dalam hidup aina. JANJI ? janji manis ialah janji yang amat menikam diri. kerana apabila janji manis itu tidak dapat ditunaikan ia akan memudaratkan diri kita . hati manusia boleh berubah sekelip mata . tetapi ada jugak yang mempercayai tentang perasaan yang akan berkekalan dalam percintaan . itu maybe percintaan yang membawa kearah perkahwinan . tapi buat masa sekarang ni memang susah untuk mempercayai hati seseorang . aina sepatutnya bersyukur kerana pengalaman aina bersama sahabat aina banyak mengajar aina erti kehidupan sebenar . aina . jangan keluarkan air mata kerana godaan syaitan yang ingin menghasut kearah kegagalan . biarlah air mata tu mengalir atas kejayaan yang telah dicapai dan daripada usaha sendiri . dan biarlah percintaan itu pergi buat masa sekarang kerana itu bukan ditentukan oleh manusia .

so sekarang aina tabahkan hati . think positive and bersyukur atas apa yang berlaku pada diri . kalau perkara ini tak jadi aina mesti dah hanyut kearah kegagalan . and GAGAL TAK BERMAKNA KITA GAGAL BUAT SELAMA-NYA TETAPI KITA BOLEH BELAJAR DARIPADA KEGAGALAN UNTUK BERJAYA . aina . teruskan usaha untuk mencapai matlamat diri . setiap hari aina doakan kejayaan sahabat aina .

sekian ,
wassalam

No comments:

Post a Comment